Business with Diversity

Business with Diversity

Po co firmy angażują się w działania na rzecz społeczności LGBT+?

Wiedzą jak budować przewagę konkurencyjną na rynku i przyciągnąć nowe talenty. Tym jest zarządzanie różnorodnością. W swojej książce “Bezpardonowy innowator” pisałam o zarządzaniu innowacją, o patrzeniu szeroko na zagadnienia, o myśleniu nieszablonowo. W grudniu powołałam Fundację Diversity Polska. Jest to moja odpowiedź na zapotrzebowanie firm i instytucji w temacie różnorodności. To pobudzenie innowacyjności zespołu poprzez zderzenie ze sobą różnych sposobów myślenia, wielości doświadczeń i tożsamości swoich pracowników. To więcej pomysłów na rozwiązywanie problemów. Więcej o fundacji napiszę w kolejnym wpisie.

Czym jest LGBT+ Networking meeting?

To wspieranie współpracy, wymiana wskazówek oraz dzielenie się najlepszymi praktykami wśród pracowników LGBT z różnych firm. Brałam udział w Warszawie w dwóch spotkaniach w Google i Nielsen, które dotyczyły społeczności LGBT+ z przedstawicielami firm takich jak Google, Aviva Polska, Nielsen, Credit Suisse, Royal Bank of Scotland i innymi. Bardzo rzeczowo i merytorycznie jak wspierać społeczność LGBT+ w firmie, ale też jak firmy mogą się angażować się w życie społeczności. 10 lipca 2018 spotkanie poprowadził Kuba Piwowar z Google i mówił o tym jak Google zaangażowało się w Paradę Równości. Julia Maciocha prezeska Fundacji Parada Równości mówiła o ogromnie przygotowań, zaangażowania wolontariuszy, o braku pomocy miasta stołecznego (zupełnie inaczej jest w Gdańsku, gdzie na czele marszu idzie Prezydent Miasta Paweł Adamowicz). Przygotowania do parady (i innych marszy równości) trwają cały rok. Na stronie paradarownosci.eu możemy przeczytać “Parada Równości maszeruje ulicami Warszawy od 2001 roku. Początkowo niewielka manifestacja stała się z czasem najważniejszym świętem wszystkich osób, dla których wolność, równość i wzajemna tolerancja stanowią wartości nadrzędne”. Drugie spotkanie, na którym byłam odbyło się 14.12.2018 w siedzibie Nielsen. Z Trójmiasta na spotkanie pojechałam z Kajetanem Żelech z Nordea. Spotkanie dotyczyło badań przeprowadzonym przez Nielsen, które poprowadziła Magda Markowska.

Tęczowe złotówki

Czyli konsumenci LGBT+ w Polsce. Ogromny ukłon w stronę Nielsen za badania. Na początek badania Nielsen wyjaśnia czym jest akronim LGBT+. “Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby cis (identyfikujące się ze swoją płcią biologiczną)”. Następnie ankietowani, który wyrazili zgodę na dodatkowe pytania o tożsamości płciowej (około 100 osób) odpowiedzieli na trzy pytania: 

  • Jaka płeć została wpisana w Pana/Pani akcie urodzenia?
  • Z jaką płcią się Pan/i identyfikuje?
  • W jaki sposób opisał/a/by Pan/i swoją orientację seksualna?

Te badania mnie bardzo zaskoczyły, gdyż w badaniach przygotowanych na potrzeby Modelu na rzecz Równego Traktowania, w których wzięło udział 269 nieheteroseksualnych mieszkańców i mieszkanek Gdańska badania wyszły następująco:

Wnioski jakie Nielsen wysnuwa po pierwszej części badania:

Kolejna część dotyczy młodszych kobiet (jeszcze mogę tak o sobie mówić)

Tutaj mamy jakiś niespodziewany przeskok, bo kiedy młodsze biegają na ekozakupy, to starsze kobiety czyli 40+ sprzątają i się myją?

Teraz młodsi mężczyźni.

Ku zaskoczeniu wszystkich mężczyźni młodsi więcej kupują kosmetyków, aniżeli wszystkie kobiety LGBT+ razem.

Ten slajd mnie bardzo pozytywnie zaskoczył, bo to Biedronka jest uważana za najbardziej LGBT+ friendly sieć i polski bank PKO BANK.

5,1 h dziennie osoby LGBT+ spędzają online. Dla porównania wrzucam swoją aktywność, statystyka wygląda dobrze.

Czy warto jest poznawać preferencje użytkowników ze względu na tożsamość płciową i orientację psychoseksualną? Na podstawie powyższych kilku przykładów odpowiedź brzmi tak.Czytamy na Fashion Biznes:”Społeczność LGBT w Polsce liczy około dwóch milionów osób. Liczna grupa jest bardzo atrakcyjna dla koncernów, które w tym roku po raz pierwszy wykazały tak duże zaangażowanie we wspieranie akcji w naszym kraju. W tym roku mamy absolutny rekord – powiedziała „Business Insider Polska” Julia Maciocha, prezeska Fundacji Wolontariat Równości.Zawdzięczamy to przede wszystkim działalności tęczowych sieci pracowniczych, które coraz prężniej działają. Wiele firm zaprasza nas na spotkania, pyta o nasze potrzeby, proponuje różne sposoby nawiązania współpracy lub zrobienia czegoś wspólnie. Nawiązujemy dialog, który może zaowocować dobrymi rozwiązaniami dla całej społeczności grup mniejszościowych w Polsce.”

Dzięki Ben & Jerry’s w czasie Parady Na placu Zbawiciela w Warszawie, pojawiła się, a w Miasteczku Równości  przedstawiciele firmy rozmawiali o równości z warszawiakami, a także rozdawali swoje słodkie lodowe produkty.

Netflix, kolejna znacząca firma, przyłączył się do wsparcia Parady Równości. Netflix świętuje Miesiąc Dumy. W specjalnym wideo przypomina najważniejsze postaci LGBT ze swoich produkcji (link powyżej).

Skąd takie duże zainteresowanie firm?

Badania wykazują, że Millenialsi pragną poczuć emocjonalną więź z marką, zanim dokonają zakupu. Analiza przeprowadzona przez Fashion Institute of Technology wykazała, że 48 procent Millenialsów chętniej kupi produkt firmy, jeśli wie, kto za nią stoi, jacy ludzie nią zarządzają. Ponadto 47 procent wyraziło pragnienie kupowania od firm, które biorą pod uwagę odpowiedzi i opinie klientów. Kolejne badania mówią, że pokolenie Millenialsów jest przywiązane do marek, które nie tylko są „ludzkie”, ale skupiają się na doświadczeniu i tworzeniu wspólnoty, zamiast jedynie na dobrej jakości produktów. Analiza wykazała także, że młodzi konsumenci stworzyli Consumer Experience Gap, co można tłumaczyć, jako przepaść pomiędzy klientem, który pragnie coraz więcej, a markami, które za nim nie nadążają. Oznacza to, że jedynie koncerny, które potrafią się przystosować do nowoczesnego konsumenta, są w stanie przetrwać.

Trójmiejskie przygotowania czyli Business with Diversity LGBT+

Widząc duże zainteresowanie i wysoką świadomość diveristy w polskich odziałach międzynarodowych koncernów postanowiłam również pokazać w Gdańsku jak ważnym tematem jest zarządzanie różnorodnością.Organizuję wydarzenie 18.01.2019 pod nazwą LGBT+Diversity@3City, które ma na celu propagowanie dobrych praktyk, przeciwdziałania dyskryminacji, zniesienie barier i przeszkód w firmie. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, a patronat medialny Gazeta Wyborcza. Wydarzenie organizuję z gdańskimi organizacjami takimi jak: Stowarzyszenie Tolerado, Stowarzyszenie Waga, Świetlica w Trójmieście Krytyki Politycznej). Udział wezmą także firmy, które wdrażają politykę różnorodności jak: Google, State Street, Royal Bank of Scotland).  Pierwsze spotkanie z serii dotyczyć będzie orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej i budowaniu polityk „LGBT friendly” firm i organizacji. Kolejne zaplanowane na marzec’19 – pochodzenie etniczne, czerwiec’19 – wiek, wrzesień’19 – płeć, listopad’19- niepełnosprawność.
Wydarzenie ma dwie części:
– Część konferencyjną, na której pomorskie firmy zaprezentują swoje doświadczenia i najlepsze rozwiązania w zarządzaniu różnorodnością. Warsztaty odbędą się w siedzibie Nordea, w Gdyni od godziny 09:00 do 15.15.
– Część artystyczną (odwołana ze względu na okres żałoby po morderstwie Prezydenta Pawła Adamowicza) w Europejskim Centrum Solidarności, w czasie której odbędzie się spektakl “Maria K.” Kolektywu Kobietostan oraz grupy teatralnej Impro z Zakładu Karnego w Krzywańcu na podstawie sztuki Izabeli Morskiej. Spektaklowi towarzyszyć będzie debata z udziałem reżyserki Agnieszki Bresler, pisarki Izabeli Morskiej, dr hab. Anny Kłonkowskiej, Kuby Piwowara z Google, Wojciecha Mrugalskiego ze State Street i organizatorki wydarzenia Danuty Sowińskiej. Rozmowa dotyczyć będzie roli sztuki, biznesu i samorządów w realizacji idei zarządzania różnorodnością.
Do tej pory w organizację wydarzenia zaangażowali się i tutaj moje osobiste podziękowania dla:

  • Kajetan Żelech z Nordea
  • Kuba Piwowar z Google
  • Blanka Rozbicka z RBS
  • Anna Szabowska-Walaszczyk i Wojciech Mrugalski z State Street
  • Nikodem Mrożek z Tolerado
  • Elżbieta Jachlewska ze Stowarzyszenia Waga
  • Elżbieta Rutkowska ze Świetlicy Trójmiejskiej Krytyki Politycznej
  • Barbara Borowiak z Rady ds. Równego Traktowania
  • Lucyna Augustyn z Europejskiego Centrum Solidarności
  • Agnieszka Bresler z Kolekty Kobietostan
  • Dagdny Kurdanowska z Fundacji Sukces Pisany Szminką

AGENDA:

09:00 Rejestracja i networking przy kawie
9:30 Kajetan Żelech przywitanie 
9:40 Danuta Sowińska Model na Rzecz Równego Traktowania w Gdańsku
10:15 przerwa kawowa
10:30 Blanka Rozbicka (RBS) diversity w praktyce
11:45 przerwa kawowa
12:00 Kuba Piwowar Google diversity w praktyce
13:15 lunch
14:00 Anna Szabowska-Walaszczyk State Street diversity w praktyce
15:15 koniec
18:00 – 21:00 uroczysta część Europejskie Centrum Solidarności Gdańsk
18:00 – 19:00 spektakl Maria K.
19:00 – 20:00 debata o roli sztuki, miasta i firm w pomocy osobom LGBT+ moderuje Lidka Makowska. uczestniczki: reżyserka Agnieszka Bresler i oszadzone, dr hab. Anna Kłonkowska, pisarka prof. Izabela Morska, State Street Wojciech Mrugalski, Google Kuba Piwowar, Blanka Rozbicka (RBS), Fundacja Diversity Danuta Sowińska,


Źródło:https://www.antyradio.pl/Film/Seriale/Miesiac-Dumy-Najwazniejsze-postaci-LGBT-z-produkcji-Netflix-WIDEO-23726https://fashionbiznes.pl/rekordowa-liczba-marek-wsparla-parade-rownosci-modny-chwyt-marketingowy-czy-walka-o-wartosci/

Leave a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.